.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تدوین بانك اطلاعاتي هنرمندان مازندراني

معاون هنري فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از تهيه بانك اطلاعاتي هنرمندان رشته مختلف هنري اين استان خبر داد.

علي قاسمي در حاشيه افتتاحيه هفتمين سوگواره تعزيه مازندران در آمل در جمع خبرنگاران گفت: با تهيه اطلاعات هنرمندان استان، اين اداره كل مي‌تواند با شناسايي مشكلات حوزه هنرمندان، حمايت‌هاي بيشتري از آنان داشته باشد.

وي درباره هنرمندان حوزه نمايش استان هم با اشاره به اينكه آماري از تعداد گروه‌هاي نمايشي آن در مازندران وجود ندارد، تصريح كرد: با تهيه و تكميل بانك اطلاعات هنرمندان استان، هنرمندان نمايشي هم شامل اين حمايت خواهند شد.

معاون هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با بيان اينكه با حمايت اين اداره كل تعزيه خواني استان احيا و به دوران رونق گذشته خود نزديك شده است، گفت: مردم مازندران از هنر تعزيه ائمه اطهار الهام مي‌گيرند.

قاسمي همچنين از تعزيه و تعزيه خواني به عنوان آئين و هنرهاي نمايشي خاص محرم كه برگرفته از نهضت بزرگ عاشورا الهام گرفته است ياد كرد و ادامه داد: تعزيه زباني عام دارد و در طول تاريخ توانسته است با بهره‌گيري از هنر، صحنه‌هايي از اين واقعه را ترسيم كند و پيام‌هاي ماندگاري در اذهان جامعه ثبت كند.

وي با بيان اينكه تعزيه بيانگر وجهي از تاريخ ديني است و مضمون آن رويارويي دو نيروي خير و شر را شامل مي‌شود، افزود: تعزيه و شبيه‌خواني به عنوان هنري اصيل از ديرباز به عنوان مهم‌ترين ابزارهاي پيام رساني واقعه كربلا مطرح بوده و كاركردهاي موثري داشته است.

قاسمي افزود: اين هنر در استان مازندران همواره به عنوان يكي از عوامل پيوند معنوي نسل جديد با قيام سرخ حسيني مورد توجه بوده است.

وي خاطرنشان كرد: هر ساله در ماه محرم و صفر همه جاي استان مازندران ميزبان گروه‌هاي هنري تعزيه‌گردان و شبيه‌خوان متعدد است كه به رسم ديرين اين فرهنگ شفاهي را سينه به سينه تا به امروز منتقل و حفظ كرده‌اند./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.466 seconds.